whatsapp

Aplicatia de mesaje gratuita WhatsApp are 1 miliard de utilizatori in intreaga lume, prin urmare poate fi folosita cu succes pentru a oferi clientilor raspunsuri rapide la intrebari si marketing targetat, scriu cei de la econsultancy.com. In august 2016, platforma de comunicare si-a updatat politica de confidentialitate si din ce in ce mai multe brand-uri o folosesc in scopuri legate de marketing, pentru ca pot relationa mai intim cu ai lor clienti, le pot rezolva anumite probleme, pot oferi continut educational, idei inspirationale, oferte si interactiune reala.

Iata cateva exemple in acest sens:

  • CLARKS – retailer-ul de incaltaminte britanic a fost unul dintre primele brand-uri care a folosit WhatsApp in scop de marketing, in 2015, cand a lansat o campanie interactiva de povesti pentru a promova populara lor Desert Boot; prin WhatsApp, clientul putea vorbi cu 3 figuri-cheie ale subculturilor din ultimii 65 de ani, care sa ii introduca in atmosfera Parisului anilor ’60, a perioadei Mod din Marea Britanie sau a generatiei reggae din Jamaica; targetul era Generatia Y, dornica de experiente „reale” si substantiale

    whatscook
  • HELLMAN’S – in anul 2014, brand-ul de maioneza Hellman’s a folosit WhatsApp-ul pentru a le oferi brazilienilor o experienta personalizata; amatorii de gatit care s-au inscris online in campania WhatsCook au fost rugati sa isi fotografieze continutul frigiderului, apoi chefi cu experienta le ofereau retete si tips-uri in timp real, in functie de ingredientele avute la dispozitie de fiecare in frigider; la acea vreme, 79% dintre sud-americanii cu smartphone foloseau WhatsApp (adica un public potential de 32 de milioane de oameni); 13.000 de persoane s-au inscris in campania care a fost un success in Brazilia, prin urmare s-a extins si in Uruguay, Chile si Argentina
  • AGENT PROVOCATEUR – in cadrul campaniei de Craciun 2016, brand-ul de lenjerie britanic a lansat „Ménage à trois”, un serviciu de shopping personal pe WhatsApp; in cadrul acestuia, un cuplu discuta cu un agent al companiei, primind sugestii de produse potrivite, in functie de personalitate si preferinte
    Buyagift
  • BUYAGIFT – anul trecut, retailerul online de cadouri britanic Buyagift a inceput sa experimenteze cu WhatsApp, anuntand clientii ce oferte si reduceri are pe site; alerele primite direct pe WhatsApp provocau reactii imediate de la clienti, acestia simtindu-se abordati intr-o maniera mai personala astfel decat printr-un email
  • BBC – postul TV britanic a folosit prima data WhatsApp-ul in timul crizei de Ebola din 2014, cand a avertizat lumea de virsulul din Africa de Vest; mai recent, BBC Africa a lansat o serie inovatoare pe WhatsApp, intitulata „Young, Angry and Connected”, prin care povestea abonatilor (printr-un clip video scurt primit zilnic) despre tinerii africani marginalizati care utilizeaza social media
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)