giganti internet romanesc

Aproape 80% dintre consumatori se simt neintelesi de catre brand-uri, iar platforma digitala de marketing IBM Marketing Cloud a pus cap la cap o serie de sfaturi destinate companiilor online care vor sa inteleaga calatoria clientului spre ckeck-out, pentru a-i oferi acestuia experiente imbunatatite si a se asigura, ca li se vand produsele/serviciile, aflam de pe silverpop.com. Care sunt aceste bariere si cum pot fi ele eliminate?

  1. Formulare, oferte si continut care nu sunt bine puse la punct. Ofertele slabe (care nu fac cu ochiul cumparatorului), continutul invechit si formulare prea lungi care trebuie neaparat completate – toate il descurajeaza pe utilizator. Solutia este simpla: fa oferte tentante (reduceri semnificative pentru abonarea la newsletter, de exemplu), umbla constant la continutul site-ului (pentru a-l mentine relevant) si cere clientilor sa completeze un formular simplu initial, pe care apoi sa il completeze cu informatii noi, relevante pentru tine, la fiecare noua vizita.
  2. Nu exista un sistem omogen de analiza a comportamentului clientului pe toate canalele. Pana a ajunge sa plateasca, clientul poate deschide o aplicatie, poate suna la un call center, poate merge intr-un magazin offline, poate primi si raspunde unei oferte prin SMS – si toti acesti pasi ar trebui inregistrati si analizati de brand, pentru ca apoi acesta sa ii ofere clientului continut corespunzator pe toate canalele. Solutia este crearea unei baze de date comune si o comunicare optima intre departamente.
  3. Brand-ul se concentreaza numai pe ce vrea sa spuna clientului si pe propriile produse. Astfel, nu reuseste sa vada situatia prin ochii acestuia. Solutia e ca brand-ul sa inteleaga cum se documenteaza clientii, cum cumpara si la ce se gandesc in timpul fiecarui pas al procesului de cumparare.
  4. Tacerea nu e luata in considerare. Companiile nu trebuie sa ignore lipsa de actiune a clientilor lor, faptul ca acestia abadoneaza cosul, de exemplu, e un indicator important. Solutia este analiza atenta a tuturor momentelor de-a lungul calatoriei clientului spre casa si crearea de actiuni corespunzatoare fiecarui obstacol care poate aparea in cursul acesteia.
  5. Mobile-ul este inteles prost. Majoritatea angajatilor din echipele de marketing se concentreaza doar pe trimiterea de email-uri mobile-friendly. Solutia e ca acestea sa inteleaga rolul mobile-ului in calatoria clientului, sa inteleaga contextul mobile, faptul ca acelasi client care vede acelasi email pe dispozitive diferite ar putea interactiona diferit cu acesta.
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)