Pentru a ramane relevante in peisajul divers al brand-urilor de retail, companiile din domeniu investesc in oferte experientiale memorabile pentru consumatori, scrie medium.com, observand 4 trend-uri in domeniu:

doverstreetmarket-com

  • CAMERA DE JOACA – brand-urile ofera spatii multisenzoriale, galerii in care clientul e incurajat sa atinga produsele expuse, sa creeze o legatura fizica cu acestea, departe de mediul online; astfel de „camere de joaca” ofera everlane.com (retailer online de imbracaminte si incaltaminte), commonpeople.com.mx (companie premium online de imbracaminte, mobilier, gadget-uri si decoratiuni), modiface.com (companie ce produce tehnologie virtuala de tip makeover, care ii permite clientului sa incerce cosmetice anti-imbatranire, culori diferite ale parului prin intermediul realitatii virtuale) sau doverstreetmarket.com (foto, retailer care prezinta creatiile diferitilor producatori ca pe niste instalatii de arta)

    shoes-of-prey
  • AXAREA PE CLIENT – pentru a fi eficient, brand-ul trebuie sa sarbatoreasca mereu clientul, adresandu-i-se direct, cu produse personalizate, ca in cazul stichfix.com (care foloseste algoritmi si scanarea listelor personale de Pinterest ale clientilor, pentru a le oferi produse extrem de personalizate), shoesofprey.com (foto, site australian de incaltaminte pe care iti poti crea pantofi personalizati in culorile dorite, cu materialele dorite, folosind un tool 3D Designer), stylebookapp.com (aplicatie in care utilizatorii pot incarca un catalog cu propriile haine, pot crea tinute, se pot inspira din ideile stilistilor si pot cumpara piese vestimentare noi), pinterest.com (unde poti nu doar sa te inspiri, ci sa si cumperi)

    the-line
  • O POVESTE FACE DIFERENTA – shopping-ul nu mai inseamna doar „un produs contra unei sume de bani”, ci o poveste, o experienta oferita clientului de catre brand; o demonstreaza Samsung (al carui concept store din New York, Samsung 837, nu e un magazin, este manifestarea fizica a brand-ului si a povestii acestuia, unde clientii pot intra in povestea Samsung fara a plati nimic), Hunter Boots (al carui magazin din Tokyo te introduce intr-un ecosistem multi-senzorial in care tanjesti dupa o pereche de cizme ale brand-ului), theline.com (foto, site de mobilier si decoratiuni care umple apartamente cu produsele proprii, toate de vanzare, obtinand un decor imersiv, unde poti sa te simti ca in propria casa)

    loreal
  • DATE VITALE – companiile se pot adapta rapid comportamentului clientelar, pe care il pot prezice usor; L’Oreal a creat un plasture flexibil,care monitorizeaza expunerea la soare si le spune clientilor daca si cand au nevoie de crema La Roche-Posay (foto), Hointer si Macy’s au creat solutii inovatoare de shopping in store (clientii tag-uiesc produsele care ii intereseaza si le primesc automat in cabina de proba, pe masura potrivita)
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)