Worldwide delivery

Marea Britanie este a treia cea mai mare piata de e-commerce din lume, iar exporturile (mai ales spre Europa) reprezinta 20% din „felia” de comert online, scrie site-ul britanic econsultancy.com. Acesta a analizat modul in care criza economica a afectat e-commerce-ul international, in 2012. Atunci a ajuns la concluzia ca recesiunea i-a fortat pe comerciantii din tara insulara sa priveasca spre pietele externe pentru a-si mentine/creste veniturile.

Acum insa situatia s-a schimbat. Site-ul a luat la intrebari 500 de directori din cadrul unor organizatii de top (dintre acestea, 3 din 5 se bazeaza in proportie de 50% pe pietele externe), in legatura cu modul in care isi organizeaza bugetele si imbratiseaza oportunitatile oferite de clientii de peste hotare. Raspunsurile acestora indica faptul ca 62% dintre mai-marii companiilor britanice simt ca rateaza oportunitati de e-commerce la nivel global si ca prezenta online a companiilor lor nu este la nivelul pe care si l-ar dori.

Dar ce trebuie luat in considerare cand incerci sa te impui, in online, pe o piata externa? Concluziile trase de econsultancy.com (valabile pentru orice retailer dornic de expansiune peste hotare, de altfel) sunt urmatoarele:

  1. Vorbeste limba clientilor tai!
    Doar 33% dintre companiile de comert internationale folosesc limba clientilor lor in schimburile economice. Dar studiile spun ca increderea cumparatorilor in brand scade considerabil daca site-ul tau nu are continut in limba lor. Si daca acest continut nu are „savoare locala”: de exemplu, un client francez nu ar aprecia o sectiune intitulata „Stiati ca?”, preferand in loc un titlu mai neutru, ca „Informatii aditionale”. Si nu este vorba exclusiv despre traducerea mot a mot: continutul site-ului trebuie gandit tinandu-se cont de tehnicile SEO, pentru a asigura un continut optimizat pe domeniile locale si – astfel – a asigura un ranking cat mai ridficat al cuvintelor cheie din site-ul cu pricina, in motoarele de cautare.
  2. Localizeaza-ti site-ul!
    67% dintre afaceristii britanici chestionati folosesc un singur domeniu pentru toate tarile carora li se adreseaza („.co.uk”, de exemplu). Companiile trebuie sa investeasca in propria reputatie pe motoarele de cautare, construindu-si un profil de backlink pentru fiecare tara careia i se adreseaza.
  3. Atrage atentia asupra brand-ului tau!
    Ca sa atragi clienti din alte tari pe site-ul tau, nu uita nici de comunicarea cu jurnalistii si blogger-ii locali. Fa evenimente si campanii de PR localizate, pentru fiecare teritoriu, care sa faca retailer-ul cunoscut in tara cu pricina si sa genereze interes din partea site-urilor locale de acolo! Social media este din ce in ce mai importanta pentru brand recognition.
  4. Atentie la campanii!
    Cand faci o campanie de succes pe plan local, nu te astepta sa ii dai copy-paste si sa functioneze la fel de bine in orice alta parte pe mapamond. Retailer-ii trebuie sa creeze campanii diferite pentru piete diferite.
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)