cum creezi dorinta online

Unul dintre secretele ce stau in spatele unei afaceri de succes in online este crearea de oferte pe care vizitatorii de pe site-ul tau sa si le doreasca atat de mult incat sa apese butonul de comanda sau de cerere oferta imediat.

Odata ce ai intrat in mintea consumatorilor si ai inteles ce isi doresc cu adevarat, vei sti cum sa creezi oferte irezistibile care ii vor transforma din simplii vizitatori in clienti. Si ca sa faci asta nu e nevoie sa fi vreun magician, ci te poti folosi de principii psihologice deja testate cu succes de alte companii.

Cercetatorii in psihologia comportamentala au stabilit ca oamenii fac alegeri din 3 motive principale:

  • dorinta de a obtine o placere;
  • dorinta de a evita o neplacere, o problema;
  • dorinta de a respecta niste norme sociale.

Intelegand aceste 3 motive care stau la baza alegerilor pe care oamenii le fac, vei putea foarte usor sa folosesti aceste informatii ca sa ii convingi mai usor pe vizitatorii site-ului tau sa actioneze asa cum vrei tu (sa cumpere, sa te sune, sa iti ceara oferte de pret).

Vezi mai jos 4 idei ce au la baza principiile psihologice de mai sus pe care le poti aplica imediat pe site-ul tau ca sa comunici cu vizitatorii si sa ii convingi pe acestia sa actioneze imediat.

 

1. Foloseste ”poze erou” cu produsul sau serviciul tau

 

Sustin cu tarie ideea ca ”1 imagine face cat 1000 de cuvinte”. Mai ales in online, unde atentia vizitatorilor este precum cea a unui copil de 5 ani. Si nu sunt singurul care e convins de asta.

De exemplu, compania de rezervari online AIRBNB a reusit sa isi creasca business-ul dupa ce a introdus pe site-ul propriu poze de calitate pentru destinatiile disponibile pentru rezervari. Vezi mai jos cat de mult:

dorinta online

Foloseste poze profesioniste pe site-ul tau ca sa creezi sentimentul de dorinta.

Motivul pentru care pozele au avut asa mare succes este pentru ca ele au starnit dorinta vizitatorilor de a se relaxa intr-o locatie pe gustul lor.

 

Retine:

Atunci cand alegi ”poze erou” cu produsul sau serviciul tau asigura-te ca ele ilustreaza beneficiul major pe care potentialii tai clienti il cauta.

In cazul unui site de rezervari, precum cel de mai sus, s-a demonstrat ca vizitatorii vor fi mai dispusi sa rezerve o locatie daca poza folosita este profesionista si arata atmosfera placuta pe care o pot avea odata ajunsi in locatia respectiva.

 

2. Pune produsele tale in context

 

Intr-o campanie de promovare pentru iPad, Apple a creat o pagina bazata pe imagini si video-uri care arata cum poate fi folosit produsul in diferite ipostaze. 

ipostaze dorinta online

Arata-le clientilor tai cum pot folosi produsul tau.

Odata creat contextul pe pagina, potentialii clienti vor fi stimulati sa cumpere produsul pentru ca vor vedea direct cum pot folosi produsul respectiv pentru a-si face viata mai frumoasa.

Acest principiu este foarte bine ilustrat si in cazul magazinelor online de haine. Majoritatea vor alege sa foloseasca modele pentru a prezenta hainele astfel incat vizitatorii sa isi imagineze mai usor cum ar arata respectivele produse in timp ce le-ar purta.

 

Retine:

Cand folosesti imagini cu produsul sau serviciul tau, asigura-te ca il pui in contextul in care va fi folosit. Asa vizitatorul va vizualiza mai usor cum se va simti folosind produsul/ serviciul tau.

      

3. Foloseste logouri de la clienti de renume

 

Daca primele doua exemple puneau accent pe dorinta online de a obtine o placere sau de a evita o problema, folosirea logourilor de la clienti multumiti are in spate dorinta oamenilor de a respecta normele sociale, de a actiona la fel cu cei din jurul lor.

Oamenii vor sa foloseasca aceleasi servicii si produse precum companiile mari pentru ca in subconstientul lor se gandesc ca vor avea si ei acelasi succes.     

 

Retine:

Logo-urile clientilor tai multumiti nu trebuie sa fie ale unor companii foarte cunoscute, ci e de ajuns ca potentialii tai clienti sa le recunoasca si sa reactioneze pozitiv la prezenta lor pe site-ul tau.

De ce crezi ca pe multe site-uri apar logourile clientilor companiei respective? Pentru ca ele functioneaza ca un ambasador de brand astfel incat atunci cand un client nou intra in contact cu acea companie, probabil primul lucru pe care il va spune este: ”am vazut ca ati lucrat cu X, Y”.

 

4. Foloseste si testimoniale de la clienti multumiti

 

In timp ce textele de pe site-ul tau ar trebui sa vorbeasca despre beneficiile produsului/ serviciului tau, testimonialele pot adauga un plus de credibilitate. Ele functioneaza precum martorii intr-un proces – sustin probele pe care avocatul le foloseste ca sa prezinte cauza.

In plus, testimonialele au acelasi efect ca prezenta logourilor: le arata potentialilor clienti ca si altii au folosit cu succes produsul/ serviciul tau.   

 

Retine: 

Colecteaza testimoniale de la clientii multumiti si foloseste-le ca sa-ti sustii pledoaria de vanzare de pe site-ul tau. Atentie insa unde si cum le pozitionezi.

De exemplu, cei de la ContentVerve au reusit sa creasca cu 64,53 % numarul celor care au descarcat ebook-ul oferit doar prin schimbarea pozitiei testimonialelor de pe site. Gasesti tot studiul de caz aici.   

testimoniale dorinta online

Testeaza intotdeauana elementele de pe pagina ta si poti creste rapid performanta lor.

Intelegandu-i mai bine pe potentialii tai clienti iti va fi mai usor sa stii ce si cum sa spui ca sa ii faci sa isi doreasca sa cumpere de la tine. Incepe cu cele 4 idei de mai sus si vezi care iti aduce mai multe rezulate.  

Daca vrei si alte idei de marketing si psihologie, inscrie-te in Conversion Academy si afla cum sa faci vanzari online ca prin magie.  

 

Despre Autor:

Ciprian Soleriu este “magician” si trainer in cresterea vanzarilor online si il gasesti pe Conversion Academy, unde dezvaluie pentru abonati trucurile psihologice prin care antreprenorii isi pot transforma site-ul intr-un motor de vanzari.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)