Sarbatorile iubirii au sosit, iar indragostitii cumpera cadouri atat online, cat si offline. Pentru comercianti, perioada de dinainte de Valentine’s Day/Ziua îndrăgostiţilor si Dragobete (al doilea varf de vanzari dupa Craciun si Anul Nou) constituie o reala oportunitate pentru a-si atinge targetul de vanzari.

In contextul pregatirilor pentru 14 si 24 februarie, RTB House (companie globala ce furnizeaza tehnologie de retargetare) a analizat sute de campanii de advertising (desfasurate pe mai mult de 40 de piete), a facut un top 3 al celor mai de succes tactici de retargetare pentru retaileri si magazine online si le transmite, intr-un comunicat de presa.

Valentine's Day_infographic_RO

Prin urmare, iata ce pot face comerciantii pentru a influenta potentialul de vanzari de Valentine’s Day si Dragobete:

  1. Mergi la sigur cu cadoul dorit de fiecare: studiile arata ca in zilele de dinainte de Valentine’s Day, multi dintre cumparatorii online pleaca de pe site-ul unui magazin fara sa faca vreo achizitie, aici incepand competitia intre retailerii online; cand vine vorba de decizii rapide de cumparare, personalizarea este cheia, nu conteaza dimensiunile campaniei, ci faptul ca anunturile de Valentine’s Day si Dragobete au o puternica abordare individuala, in acord cu nevoile fiecarui consumator (daca acestia sunt interesati de bijuterii, un magazin online cu oferte la astfel de produse atrage un consumator sa cumpere prin trimiterea unui mesaj personalizat direct, care il va reimplica in procesul de cumparare, la momentul potrivit); cu ajutorul retargetarii, campaniile pot fi optimizate si prin setarea unor bugete de licitare diferentiate pentru diverse segmente de utilizatori (se poate licita mai mult pentru afisarea anunturilor catre utilizatori care au fost clienti in trecut si mai putin pentru cei care au interes sa cumpere, dar potentialul lor de conversie este mai mic)

  2. Un proces de decizie si achizitie simplu: pentru a usura cumpararea cadoului perfect, cumparatorii trebuie indrumati, astfel incat sa descopere cele mai bune oferte pentru ei; dar si creativitatea e un factor-cheie ce influenteaza achizitia (afisarea unei date de livrare pe bannerele din site poate fi un detaliu util pentru campaniile corelate cu anumite evennimente, un logo special sau un sistem de contorizare poate reaminti cumparatorilor ca ziua de Valentine’s Day sau cea de Dragobete se apropie)

  3. Fii un ajutor de ultim moment pentru Cupidon: cumparatorii de ultim moment sunt majoritari cand vine vorba de cadourile din aceasta perioada; o campanie speciala, care sa targeteze exact acesti utilizatori, si folosirea unui canal online pentru cresterea vanzarile sunt tacticile corecte; in cazul magazinelor traditionale, fizice, bannerele de promovare afisate in preajma Valentine’s Day sau Dragobete pot fi extrem de utile pentru a atrage mai multi vizitatori si, implicit, mai multi clienti; o alta tehnica buna este sa le arati potentialilor cumparatori produsul pe care si-l doresc, sa ii directionezi catre un consultant, sa le oferi si un discount pentru achizitii offline (care conduce la trafic mai mare in magazin si la o rata de conversie in crestere); nu trebuie omisa afisarea unei harti cu cele mai apropiate locatii si programul magazinului (in special, daca va fi extins in apropiere de 14 februarie), astfel incat sa-si poata face un plan B, in caz ca nu gasesc cadourile dorite la timp
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)