Fiecare companie de comert electronic vrea sa construiasca o afacere durabila si profitabila. Pentru a face asta, ar trebui sa se concentreze asupra strategiei de stabilire a preturilor. Fiecare afacere, mare sau mica, poate beneficia de optimizarea preturilor produselor sale. Dar asta nu se intampla doar prin atribuirea lunara a unei liste de pret tuturor produselor companiei.

Dimpotriva, atunci cand vine vorba de stabilirea preturilor, comerciantii ar trebui sa devina cat mai creativi cand vine vorba despre marketing, deoarece diferite strategii de stabilire a preturilor pot afecta in mod dramatic profitul. Iata 3 motive care ar trebui sa determine orice companie de comert electronic sa-si testeze si sa-si optimizeze preturile.

  1. Mereu se poate umbla la preturi.

Fiecare companie e-commerce are concurenti gata sa-i intampine cu bratele deschise pe clientii care abandoneaza cosurile online pe site-ul vostru, pentru ca au gasit o afacere mai buna in alta parte. Dar asta nu inseamna ca trebuie sa ai mereu cel mai mic pret din lume. S-ar putea sa pierzi cumparatori in favoarea unor site-uri concurente care taie preturile, dar probabil vei castiga clienti noi, care sunt mai interesati de o relatie loiala cu brand-ul, decat de a cumpara o singura data ceva si gata. Concentreaza-te deci asupra clientilor care prefera deja afacerea ta si care vor continua sa cumpere de la tine, chiar daca preturile tale sunt putin mai mari decat cele gasite in alta parte.

Multe companii e-commerce joaca prea agresiv jocul celor mai bune oferte. Ajung sa aiba preturi atat de scazute, incat nicio crestere de 5% nu va afecta modul in care se descurca cel mai bine vandute produse. Asta e cel mai bun moment pentru a testa o crestere de pret. Folosind software specializat, companiile capata o imagine de ansamblu legata de preturile concurentei pentru categoriile-cheie de produse. Inarmate cu aceste informatii, companiile pot lua decizii precise privind cresterile mici de pret, care le permit sa ramana competitive. In mod ideal, veti gasi un pret echilibrat, care aduce mai multi bani pe fiecare produs vandut, ramanand in acelasi timp „cea mai buna afacere”, care va atrage cumparatorii.

  1. Reducerea costurilor, pentru cresterea rentabilitatii.

Preturile si costurile se afla pe partile opuse ale ecuatiei rentabilitatii. In e-commerce, costurile fluctueaza regulat. Costul unitar al unui produs este determinat de multi factori, care se schimba in timp. In e-commerce, cea mai mare „felie” din costul unitar al produsului este costul furnizorului (cu alte cuvinte, pretul de vanzare unitar al furnizorului). Restul costului unitar provine din cheltuielile de marketing si din cheltuielile generale, pentru personal, facilitati etc.

Costurile furnizorilor sunt extrem de importante, indiferent de marimea companiei online. Decizia privind aceste costuri depinde, in general, de 2 factori: volumul de cumparare si puterea de negociere. Primul e destul de simplu: cu cat achizitionati mai multe bucati dintr-un produs, cu atat fiecare unitate costa mai putin. Puterea de negociere e mai fluida si depinde de mai multi factori: pozitia pe piata a companiei, starea relatiei dintre comerciantii cu amanuntul si furnizori (abia stabilita sau de lunga durata). Firmele e-commerce ar trebui sa urmareasca reducerea costurilor unitare prin gestionarea acestora 2 variabile cat mai bine.

Bugetul de marketing si costurile generale se schimba si ele, in timp. Merita sa le optimizati, deoarece vor avea un impact direct asupra costului unitar final.

  1. Concurentii tai isi schimba preturile tot timpul.

Pretul e una dintre cele mai importante forte concurentiale in e-commerce. Toti e-shopperii vor sa dea cel mai mic pret si nu vor ezita sa renunte la un site pentru a cumpara mai ieftin, din alta parte.

Prin urmare, comerciantii e-commerce nu trebuie sa taie atat de mult pretul incat sa nu mai aiba loc de manevra, ci trebuie sa elaboreze o strategie competitiva de stabilire a preturilor. Ce inseamna asta pentru fiecare piata? Brand-urile online trebuie sa fie atente la toti competitorii si sa evalueze modul in care deciziile privind preturile vor fi resimtite de catre clienti.

Mentinerea preturilor la un nivel constant (nu modificarea lor pentru a reflecta miscarile pietei) creste riscul pierderii oportunitatilor legate de profit si de noii clienti. Dar ca sa faci asta cum trebuie, trebuie sa stii tot ce misca in lumea preturilor competitive. Una dintre cele mai bune si mai accesibile modalitati de a te documenta in domeniu e sa folosesti un software automat de urmarire a preturilor competitorilor, care sugereaza decizii de modificare a pretului de indata ce devin relevante. Flexibilitatea pe care o aduce un software automat de urmarire si monitorizare a preturilor competitorilor se traduce in sanse mai dese de maximizare a profiturilor. A ajusta inteligent preturile, pe baza intelegerii concurentei, poate fi un instrument puternic pentru companiile de comert electronic sa ramana competitive si profitabile.

CONCLUZIE

E-commerce-ul este un peisaj competitiv, dar companiile care vor sa-si inteleaga concurenta trebuie sa inceapa prin construirea unei strategii competitive de stabilire a preturilor.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)