3 lucruri despre vizitatorii de pe site

Imagineaza-ti ca ai putea sa citesti gandurile vizitatorilor de pe site-ul tau.

Cu siguranta vanzarile tale online vor exploda...

Dar pacat ca in realitate nu se intampla chiar asa.

Oamenii sunt mai diferiti decat te astepti.

E greu sa intelegi alegerile lor, dar cu un pic de psihologie comportamentala poti intra destul de usor in mintea lor.

Asa vei putea anticipa deciziile lor, iar ca vanzator, asta te va aduce cu siguranta in avantaj.

Vezi mai jos 3 lucruri pe care (poate) nu le stiai despre vizitatorii site-ului tau.

Afla secretele care stau in spatele deciziei lor de a cumpara.

 

1. Vizitatorii nu vor sa aiba prea multe optiuni

S-a demonstrat ca daca ii dai unui om prea multe optiuni, cel mai probabil va ajunge sa nu aleaga niciuna.

Acest fenomen se numeste “paralizia alegerii”.

Dar ce te faci daca nu poti elimina anumite optiuni din afacerea ta?

Sa spunem ca vinzi 50 de produse, dar nu poti sa elimini 47 din ele pentru ca iti vei duce afacerea in sapa de lemn...

Cum poti, totusi, sa oferi mai putine optiuni fara sa renunti la produsele pe care le ai deja?

Recomandarea mea este sa organizezi produsele in categorii.

In loc sa spui vizitatorilor “astea sunt produsele mele”, spune “astea sunt cele 3 categorii”.  

Gandeste-te ca magazinul tau online e un supermarket. Cand intri in acesta, stii ca produsele sunt organizate pe raioane, in functie de anumite categorii. Pe fiecare raion exista sute de produse, dar decizia e mai usor de luat daca sunt organizate pe categorii.

La fel se intampla si pe magazinul tau online.

In loc sa ii areti vizitatorului tot ce ai de oferit, orienteaza-l inspre locurile potrivite. Cu cat ai mai putine categorii de produse, cu atat mai bine.

 

exemplu paralizia alegerii

 Desi magazinul online F64 are mii de produse, ele sunt organizate in categorii si subcategorii, astfel ca “paralizia alegerii” este evitata.

 

2. Vizitatorilor le este frica sa piarda ce au deja

Oamenii se vor lupta mai mult sa previna pierderea unei sume de bani fata de dorinta de a castiga aceiasi suma de bani.

Daca te gandesti logic, ar parea ca nu are vreun sens. Pentru ca e vorba de aceeasi suma de bani.

 

Dar cand vine vorba de modul in care luam decizii, inevitabil suntem condusi de emotie in defavoarea logicii.

Tocmai de aceea, o suma de bani pe care o detinem ni se pare mai valoroasa decat aceeasi suma de bani pe care am putea sa o castigam.

 

Ce legatura are asta cu magazinul tau online?

Vizitatorii raspund mai bine daca le spui ce pierd decat daca le descrii un potential castig.  

Asa ca nu te limita sa prezinti beneficiile pe care le pot castiga daca cumpara produsul tau, ci fa-i sa isi imagineze ce vor pierde.

 

Atentie: Doar pentru ca frica de a pierde este mai puternica decat dorinta de a castiga, asta nu inseamna ca trebuie sa iti focusezi atentia exclusiv pe acest lucru. Cea mai buna abordare este sa prezinti atat castigurile, cat si pierderile pe care le-ar avea vizitatorii daca nu cumpara.

 

3. Persoanele din jurul lor ii influenteaza (chiar daca nu sunt constienti de acest lucru)

Un profesor universitar a facut un experiment in care a angajat niste actori care sa participe la o sesiune de intrebari si raspunsuri alaturi de studentii sai.

Actorii aveau o singura misiune: sa dea raspunsurile gresite la intrebarile lui.

Desi raspunsurile corecte erau destul de evidente, majoritatea studentilor au raspuns gresit doar pentru ca actorii din jurul lor raspundeau gresit.

 

Acest experiment a demonstrat cat de mult suntem influentati de cei din jurul nostru.

Aici intervine si tendinta de a imita comportamentul altor persoane, mai ales in contextul in care dam peste o situatie noua.

 

Cum poti aplica acest lucru in magazinul tau online?

Incurajeaza-i pe clientii actuali sa lase review-uri la produsele tale. De asemenea, pune pe site testimoniale de la clienti care folosesc deja produsul sau serviciul tau si foloseste-te de experienta lor ca sa areti vizitatorilor tai beneficiile pe care le oferi.

Vizitatorii noi vor fi incurajati de experientele clientilor existenti sa cumpere si ei.

 

exemplu social proof

Site-ul booking.com ii incurajeaza pe vizitatori sa lase reviewuri si le foloseste ca o dovada sociala.

 

Mintea vizitatorilor tai este foarte complexa, dar odata ce ai aflat ce gandesc, esti cu un pas mai aproape sa iti cresti vanzarile.

Cele 3 lucruri de mai sus sunt un graunte de nisip intr-o mare de informatii.  

In 27 ianuarie o sa tin un webinar gratuit impreuna cu Liviu Taloi in care vei invata mai multe lucruri despre ce fac vizitatorii site-ului tau.

Inscrie-te aici si vei afla cum sa analizezi ce fac vizitatorii si cum sa iti cresti rata de conversie, folosind trucurile expertilor in marketing online. 

Apropo, daca esti din Cluj neaparat trebuie sa participi la webinar pentru ca vei avea parte de o surpriza speciala.

secretele promovarii online  

 

 

Despre Autor:

Ciprian Soleriu este “magician” si trainer in cresterea vanzarilor online si il gasesti pe Conversion Academy, unde dezvaluie pentru abonati trucurile psihologice prin care antreprenorii isi pot transforma site-ul intr-un motor de vanzari.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)