Mihai Vinatoru

Mihai Vinatoru (foto, Managing Partner & Head of SEO al agentiei DWF) ne-a povestit ce a insemnat pentru DWF cei 3 ani in care a facut parte din juriul GPeC (responsabil de competitia GPec), pentru a oferi cat mai multe informatii viitorilor participanti la eveniment si a pregati magazinele pe zona de SEO in urmatoarele editii.

Una dintre valorile in care credem cu tarie la DWF este „implicarea activa in comunitate”. Prin publicarea de articole si studii de caz pe blogul DWF si in alte site-uri relevante din industrie, prezentari la evenimente de marketing, implicarea in discutii pe forumuri de SEO sau programul de internship pe care il derulam, facem tot posibilul sa contribuim la maturizarea acestei piete si la formarea viitoarelor generatii de specialisti SEO din Romania.

In urma cu 3 ani, am raspuns bucurosi invitatiei de a ne implica in procesul de jurizare din cadrul GPeC, pe criteriile pentru SEO. Ne-am implicat apoi activ in imbunatatirea criteriilor, pentru a aduce cat mai multa valoare magazinelor participante, dar si in intalnirile consultative cu magazinele online auditate, pentru explicarea punctajelor si clarificarea oportunitatilor descoperite la analiza SEO.

In cei 3 ani de cand DWF este parte din juriul GPeC, am investit cumulat peste 400 de ore in aceasta activitate si am auditat mai bine de 200 site-uri diferite. Acest lucru a contribuit la acumularea unei experiente, pe care consideram corect sa o impartasim public, in speranta ca va ajuta viitorii participanti la eveniment atat sa obtina punctaje mai bune in competitie, cat mai ales sa-si imbunatateasca vizibilitatea in rezultatele organice Google.

Analiza completa este disponibila in studiul dedicat acestui topic, publicat pe blogul DWF: Criteriile de jurizare SEO GPeC – Analiza DWF dupa 3 ani de participare in juriul GPeC.

Observatii din experienta DWF in 3 ani de jurizare pe criterii SEO, la GPeC:

  1. Cele mai populare platforme pentru magazinele online analizate de noi in cadrul GPeC sunt Magento si Prestashop. Impreuna, acestea au fost identificate la 52% dintre magazinele online auditate acest an. Asistam la o consolidare a pietei catre aceste doua platforme, desi fiecare dintre ele vine cu o serie de limitari pe partea de SEO in instalarea default.

  2. Fata de acum 3 ani, observam o evolutie clara pe partea de optimizare a site-urilor pentru mobile web. Toate magazinele online auditate de DWF anul acesta aveau versiune responsive si au trecut cu bine testele Google specifice pentru mobile web. Lipsa accesului la datele din Google Search Console pe parcursul auditarii ne obliga insa la a pastra o rezerva in ceea ce priveste acest aspect: de cele mai multe ori exista erori specifice zonei de mobile web, pe care Google le identifica si le raporteaza, chiar daca paginile site-ului se valideaza.

  3. Implementarea unui certificat SSL a fost identificata pe aproape toate site-urile analizate anul acesta pentru GPeC de specialistii SEO DWF. Din nou, asistam la o crestere semnificativa, atat fata de anul anterior cat si fata de situatia din primul an de jurizare DWF la GPeC (2015). Salutam acest trend si incurajam noile magazine sa se lanseze direct cu un astfel de certificat instalat. De notat ca exista inca situatii frecvente in care nu sunt corect gestionate redirectionarile intre versiunile de URL ce apar in urma unei astfel de instalari (http vs. https si www vs. non-www).

  4. Am identificat carente majore la o buna parte din site-urile auditate, pe marginea aspectelor  tehnice de SEO, precum canonicalizarea URL-urilor, arhitectura interna de linkuri, structura de sitemaps.xml sau tratarea corecta a paginatiei. Desi necesita de obicei o interventie tehnica pentru a fi rezolvate (ajutorul unui programator), aceste probleme au in multe cazuri potentialul de a „debloca” cresterea naturala a unui site in organic SERPs.

  5. Majoritatea mahazinelor online folosesc date structurate (Schema.org), insa de cele mai multe ori implementarile au erori sau sunt incomplete. Cel mai des am intalnit implementarea https://schema.org/Product in pagina de produs. Este de preferat insa ca structura sa includa datele pentru https://schema.org/Offer, https://schema.org/AggregateRating si https://schema.org/Review (acolo unde aceste informatii exista).

In cadrul materialului extins, publicat pe blogul DWF, am expus in mod sistematic observatiile echipei de analiza SEO, pentru fiecare dintre cele 14 criterii de jurizare SEO GPeC. Articolul include pentru fiecare criteriu si puctajul mediu obtinut de site-urile auditate in ultimii 3 ani, de echipa DWF, astfel incat participantii la eveniment sa poata vedea cum se raporteaza notele pe care le-au primit pe propriile site-uri la media generala pe fiecare criteriu in parte.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)