Ecommerce Foundation, in cooperare cu Ecommerce Europe, au dat publicitatii raportul „Global B2C E-commerce Report 2016”, care a descoperit ca vanzarile online de produse si servicii au crescut semnificativ in 2015, in toata lumea, comparativ cu anul anterior: 19,9% si o cifra de afaceri de 2,3 trilioane $. Vanzarile globale online sunt pe panta ascendenta din 2010 incoace (19,9% in 2015), dar pentru 2016 nu este asteptata o crestere (procentul estimat e de 17,5%), ceea ce indica maturizarea si asezarea pietei.

Cea mai mare „felie” din suma revine regiunii Asia-Pacific, ale carei vanzari e-commerce B2C au depasit 1 trilion $ (cifra mai mare cu 28% fata de 2014). Pe urmatoarele locuri in Top 3 s-au clasat regiunile: America de Nord (cu 644 miliarde $ si o crestere de 13% fata de anul anterior) si Europa (cu 505 miliarde $ si o crestere de 13%). Pozitia zonei Asia-Pacific se datoreaza in principal Chinei, dar trebuie mentionat ca India a devenit un jucator-cheie in regiune (anul trecut, e-commerce-ul a crescut aici cu 129,5%!).

egdp-global-2015

Asia-Pacific este lider si cand vine vorba despre cat reprezinta e-commerce-ul din PIB, cu o rata eGDP de 4,48% (media globala fiind de  3,11%). Cu un eGDP de 0,77%, respectiv 0,71%, America Latina si Africa de Nord si Orientul Mijlociu se afla in partea inferioara a listei.

top-10-countries-ecom-2015

Tara nr. 1 cand vine vorba despre vanzari e-commerce B2C ramane China, care a vandut produse/servicii online in valoare de 766,5 miliarde $ in anul 2015. Comparativ, SUA a avut o cifra de afaceri in domeniu de 595,1 miliarde $ (cresterea Chinei a fost de 33% fata de 2014, in timp ce cea a Statelor Unite a fost de doar 12%); si in 2016 analistii estimeaza ca piata de e-commerce din tara asiatica va creste semnificativ fata de cea americana (27% vs. 9%). Topul 5 al tarilor cu cele mai mari vanzari e-commerce este completat de: Marea Britanie (174,2 miliarde $), Japonia (114,4 miliarde $) si Franta (71,9 miliarde $). Din Top 10 mai fac parte Germania, Coreea de Sud, Canada, India si Rusia – iar cifra totala ca vanzarilor online in aceste 10 tari, pentru 2016, este estimata sa atinga 2,2 trilioane $ in 2016.

In clasamentul pe tari al ratei eGDP, conduce tot China (7,05%), urmata de Marea Britanie (6,12%), Coreea de Sud (4,70%), SUA (3,32%) si Franta (2,97%).

Rata de penetrare a Internetului la nivel global a crescut usor in 2015, mai noteaza raportul, atingand 45% (2,5 miliarde de persoane de peste 15 ani au acces la el, prin urmare). Cea mai ridicata rata de penentrare o are America de Nord (78%), urmata de Europa (75%); cat despre zona Asia-Pacific, aceasta are cel mai mare numar de vanzari online din 2015, dar una dintre cele mai mici rate de penetrare a Internetului (39%). Tara cu cea mai ridicata rata este Marea Britanie (93%).

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)