Este o piata grea pentru retailerii specializati (definiti drept outlet-urile de retail care s-au specializat intr-o categorie speciala de articole, precum haine sau beauty). In timp ce ecommerce-ul a crescut cu 13% in primul trimestru din acest an, comparativ cu aceeasi perioada de anul trecut, Amazon a crescut chiar si mai mult, cu o rata de 22%. Cu reduceri abrupte, transport gratuit doua zile si cheltuieli masive in cautarea platita, mult peste brandurile concurente, este dificil pentru altii sa tina pasul.

Dificil, dar nu imposibil. In studiul "Indexul digital IQ 2013: retail-ul specializat", lansat in iunie, firma de cercetare de piata in lux si in domeniul digital L2 a descoperit ca retailerii americani specializati fac investitii serioase in canalul digital si in cel de mobile pentru a creste vanzarile de pe aceste canale, precum si cele din magazin.

Mai precis, retailerii specializati investesc in:

  1. Service online pentru client. Dintre cei 71 de retaileri specializati care-au fost chestionati, 28% furnizeaza in prezent servicii 24 de ore, sapte zile pe saptamana, cu 18% mai multi decat anul trecut. Aproape o zecime ofera suport live chat.
  2. Transport gratuit. In prezent, 79% dintre acesti retaileri ofera o oarecare forma de transport gratuit, de obicei, cu o valoare minima a comenzii, cu scopul de a scadea cosul de cumparaturi per abonament. Comanda medie minima solicitata este de 132 de dolari. Patru retaileri (American Eagle Outfitters, Brooks Brothers, Tommy Hilfiger si Nine West) au incheiat parteneriate cu ShopRunner pentru a oferi doua zile de transport gratuit intr-un efort de a egala Amazon Prime.
  3. Cumpararea online, returnarea produsului in magazin. In prezent, 69% dintre retailerii sustin cumpararea online si returnarea in magazin, creeaza oportunitati de a creste a vanzarilor in magazin.
  4. Plata prin PayPal. 46% dintre retaileri dau posibilitatea platii prin PayPal, intr-un numar de trei ori mai mare decat o faceau acum doi ani. PayPal este anuntat, atat ca mai securizat, cat si ca mai comod decat alte metode de plata, permitandu-le cumparatorilor sa completeze automat formalitatile de facturare si de expediere.
  5. Email marketing-ul. In prezent, 31% dintre retaileri trimit email-uri de verificare, dupa ce cumparatorii abandoneaza comanda. 18% dintre acestia includ o oferta speciala in email.
  6. Shopping-ul personalizat. Mai mult de jumatate dintre retaileri utilizeaza tehnologii personalizate pentru a sugera produse, pe baza comportamentului de cautare anterior.
  7. Personalizarea produsului. 20% ofera posibilitati de personalizare prin monograme etc.
  8. Productii video. 27% afiseaza video-uri pe paginile de produs, cu 18% mai mult decat anul trecut. Unul dintre retaileri, StacksandStacks.com, a descoperit ca clientii erau cu 144% mai tentati sa cumpere dupa vizualizarea unei productii video.
  9. Cardurile de cadouri. Aproape 34% dintre retaileri ofera carduri de e-gift, cu 56% mai mult fata de anul trecut.
  10. Publicitatea pe Facebook. Mai mult de jumatate dintre retaileri isi fac publicitate pe Facebook. Doua treimi dintre acestia folosesc anunturile de Facebook targetate pe baza comportamentului (FBX, Facebook's behavior-based).
  11. YouTube. 28% dintre retaileri au cumparat anunturi pe YouTube. Cumpararea competitiva pe baza cautarilor de pe YouTube a crescut de la 4% anul trecut la 11% in acest an.
  12. Pinterest si Instagram. 90% dintre retaileri utilizeaza atat Instagram, cat si Pinterest, desi doar 58% au confirmat conturile pe Pinterest. Aproximativ o treime dintre retaileri din studiu au derulat o campanie pe Instagram intre martie si aprilie.

Iata si in ce nu investesc retailerii specializati, desi in unele cazuri ar trebui:

  1. Ridicarea din magazin. Dintre retailerii intervievati, 69% sustin achizitionarea online si returnarea in magazin, totusi, 14% ofera ridicarea din magazin pentru cumparaturile online, pierzand o oportunitate suplimentara de a creste vanzarile.
  2. Recenziile utilizatorilor. Admiterea recenziilor utilizatorilor s-a stabilizat. Un pic mai mult de jumatate prezinta analize pe paginile de produs, acelasi procent ca anul trecut.
  3. Retinerea abonatilor. In timp ce 86% dintre retailerii intervievati solicita email-uri de confirmare a dezabonarii, doar 15% colecteaza date despre motivele pentru care utilizatorii se dezaboneaza, iar multi pierd oportunitatea de a-i retine daca le-ar da posibilitatea sa reduca frecventa email-urilor decat de a se dezabona de tot.
  4. Tumblr, Google+, Foursquare. Adoptarea Tumblr si Google+ este "relativ statica", mentioneaza L2. Continutul nu este des actualizat si de multe ori nici adunat de pe alte platforme, precum Facebook si Instagram. Doar 10% dintre retailerii intervievati folosesc Instagram, "sugerand ca aceasta platforma si-a pierdut relevanta".
  5. Vine. Doua treimi dintre retailerii intervievati si-au facut cont pe Vine, dar numai 38% dintre acestia experimenteaza intens prin aceasta platforma. Informatii de la inceputul acestui an indicau faptul ca video-urile de pe Vine sunt distribuite de patru ori la fel de des ca alte tipuri de clipuri de pe internet.
  6. Email-ul personalizat. Mai putin de jumatate dintre retailerii intervievati strang date despre genul utilizatorului atunci cand le solicita inscrierea prin email, dar numai 43% dintre cei care o fac trimit email-uri specifice fiecarui gen. Exista aici oportunitati pentru o mai buna targetare.
  7. Altele. Desi L2 n-a furnizat statistici de utilizare specifice, firma a sugerat ca retailerii specializati si-au imbunatatit mijloacele de localizare a magazinelor, folosesc email-ul pentru a atrage cumparatorii nu doar online, dar si in magazin, dar au investit si in marketing-ul motoarelor de cautare local. De asemenea, acesta a evidentiat programul de transport in magazin al Williams - Sonoma, care le permite consumatorilor sa le fie transportate gratuit acasa comenzile de peste 49 de dolari.

Sursa: http://mashable.com/2013/06/25/speciality-retailers-investing-online/
Autor: Lauren Indvik

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)