Magazinul online este alternativa a magazinului clasic, brick-and-mortar. Nu exclude un magazin traditional, dimpotriva. Succesul comertului pe viitor va depinde de cum vom stii sa imbinam aceste 2 tipuri de comert, cel online cu cel offline.

Cu un singur sau mai multe clickuri poti cumpara de la alimente , produse de ingrijire corporala, carti si haine pana la electrocasnice si altfel de produse din varietatea de magazine online de pe piata romaneasca.

Consumatorul are propriile lui criterii dupa care alege sa cumpere dintr-un magazin dar...cum determini consumatorul sa cumpere din magazinul tau?

Cum poti avea un magazin online de succes? Care sunt “ingredientele”succesului intr-un astfel de domeniu? Esti un tanar anteprenor proaspat intrat pe piata online si nu stii cum sa ai un magazin de succes?

online-shop-25.02.2015

10 sfaturi de succes pentru magazinul tau online

  1. Fa diferenta! Intre magazinul tau si al celorlalalte din nisa ta, ofera consumatorului un mod simplu de a cumpara, un pret accesibil si o metoda de livrare mai rapida.
  2. Paginile magazinului tau trebuie sa fie accesibile, sa se incarce rapid, produsele sa aiba descrierea corecta, scurta si pe intelesul tuturor. Pentru un magazin online este foarte important sa se incarce la timp, sa nu piarda consumatorul timpul asteptand pana se incarca pagina dorita.
  3. Prea multe includeri ( recomandari de produse ) sunt pagini care se deschid alternativ si pot sa il oboseasca pe consumator . Practic daca incluzi mai multe pagini in produsele tale , recomandari, sfaturi , promotii, exista posibilitatea sa iti atragi critici negative iar posibilul client nici sa nu cumpere si nici sa se mai intoarca pe siteul tau. Alege sa ai un site mai aerisit pentru ca potentialul tau client sa se intoarca. Alegeti butoane simple pentru prima pagina a siteului si incercati ca linkurile interne sa nu fie multe ci mai putine si de calitate.
  4. Un factor extrem de important in crearea magazinului online este “ siguranta si garantia”. Metoda de plata cu cardul (VISA, MASTERCARD, VISA ELECTRON) este cea mai simpla metoda de a plati intr-un magazin online dar conteaza foarte multe unde se duc banii. Intr-un cont de paypal sau intr-un cont bancar? Inainte de a alege contul de paypal gandeste-te de doua ori, mergi pe la banci si alege sa lucrezi cu o banca. Credibilitatea si siguranta pe care o da parteneriatul cu o banca iti vor creste vanzarile iar clientul se va intoarce si data viitoare.
  5. Updatati-va paginile. Noutatile, stirile din domeniu, promotiile nu trebuie sa lipseasca din magazinul tau online. Tine clientul aproape, comunica cu potentialul client tinandu-l la curent cu noutatile magazinului tau.
  6. Platile se pot face NU doar cu cardul ci si prin sms. Alege sa ai mai multe variante de plata ( prin sms, cu cardul, ramburs, ordin de plata) si vei avea mai multi clienti! Clientul va avea de unde alege varianta care considera buna pentru el iar magazinul tau va fi castigat un client. Intotdeauna clientii se intorc in magazinul unde au mai mult de castigat: metoda de plata usoara si accesibila.
  7. Nu sufoca clientul cu bannere care nu au nici o legatura cu domeniul tau. Alege sa ai cateva bannere pe prima pagina a magazinului si atata.
  8. Raspundeti prompt. Fie ca sunt intrebari sau reclamatii, in maxim 24 de ore (eu recomand chiar 30 de minute) raspundeti consumatorului. Nu ai cum sa ai clienti daca nu comunici. Un magazin online bun este acela care ofera raspunsuri si solutii la cererile clientului in timp real.
  9. Alege sa ai un departament de comunicare online. Social media, bloguri, forumurile de specialitate sunt canale de comunicare catre potentialul client pe care le pot administra persoanele specializate pe comunicare online. Alege o persoana, creeaza un astfel de departament si vei avea de castigat. Conteaza enorm pentru potentialul client sa ii se raspunda la intrebari atunci cand are nevoie.
  10. Creeaza propriul brand inca de la inceput! Daca ai un magazin online proaspat aparut pe piata online , alege sa faci lucrurile cu profesionalism si pune baza propriul brand. Este important sa iti creezi , consolidezi propriul brand inca din fasa, sa faci totul cu pasi marunti si siguri, sa ai bine pusa la punct partea de comunicare dar si de usabillity a magazinului online.

Magazinul tau online poate fi de succes daca esti focusat pe: comunicare, usability si originalitate!

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)