Dupa cum stim, schimbarea este singurul factor constant. Astfel, raspunsul la intrebarea "Ce este e-commerce-ul?" se modifica mereu. Oricum, expertii prezic un viitor promitator pentru e-commerce in urmatorii ani. In viitorul previzibil, e-commerce-ul va fi considerat cel mai important instrument de vanzari. Asa cum cumparaturile online se raspandesc tot mai mult, asa si volumele de vanzari ale magazinelor online devin tot mai mari cand le compari cu cele ale magazinelor fizice.

Dar ce factori contribuie la schimbarile din e-commerce? Este vorba de relatia eficienta si profitabila pe care se construieste intre consumator si brandurile lor preferate. Sigur, comportamentul de cumparare al consumatorului este un factor important in actualala dezvoltare exploziva al e-commerce-ului. Totusi, brandurile de e-commerce populare si-au dat seama ca acest comportament nu este singurul ingredient in formula retail-ului online. Retailerii vor trebui sa incerce sa imbunatateasca abilitatile de e-commerce prin alinierea catorva strategii.  

Tendinta "de la cantitate la calitate" a e-commerce-ului devine, gradual, mai proeminenta in aceasta perioada de extindere a globalizarii. Dincolo de aceasta, obiectivul elementar este de a reflecta tendinta de crestere a e-commerce-ului si a impactului acestuia asupra business-ului.

1.Imbunatatirea permanenta a magazinelor online. Inovatia constanta si personalizarea propriului site iti va diversifica afacerea din comert. Aceasta tendinta arata ca e-commerce-ului va impinge cumparatorii spre alternative prin oferirea mai multor produse si servicii cu sisteme atragatoare pentru a-i fermeca pe vizitatorii online. In plus, utilizatorii vor fi mult mai incurajati sa lase feedback si sugestii odata ce vor trece prin propria experienta de cumparare.

2.Re-Marketing-ul. Orice dimensiune ar avea business-ul, acesta ar trebui sa se evidentieze pe el insusi in piata. In acest context, e-commerce-ul are avantajul noii strategii populare re-marketing, prin care ii face pe potentialii clienti sa-si pastreze interesul fata de produse si de servicii prin expuneri repetate. Un consumator caruia i se pare ca o reclama este interesanta, pentru ca n-a mai vazut-o inainte, de fapt, experimenteaza re-marketing-ul. Daca potentialii clienti viziteaza un site de cumparaturi online si inchid fara sa achizitioneze nimic, acei clienti pot fi urmariti pe internet, iar anunturile necesare si informatiile promotionale pot fi apoi prezentate pe paginile web pe care acestia le viziteaza, pentru a-i aduce inapoi.

3.Personalizarea. Experientele de cumparare personalizate devin tot mai populare in capacitatea lor de a aduna informatii despre clienti. Asadar, acestia se asteapta ca etailerii sa livreze o experienta unica de fiecare data. Cercetarea a aratat ca personalizarea va creste e-commerce-ul.

4.Integrarea intre canale. Experientele dintr-un singur canal sunt inlocuite de oportunitatile date de multiplele canale, ceea ce le permite consumatorilor sa se bucure de experiente de brand consistente prin proces de conectare direct la dorintele lor. De exemplu, folosirea unui dispozitiv mobil in timpul unei sesiuni de cumparaturi intr-un magazin fizic. Comerciantii online ar trebui sa furnizeze experiente de brand similare prin toate punctele de contact, indiferent daca acei clienti cumpara prin aplicatia de smartphone, direct de pe rafturile magazinelor sau de pe site-urile companiilor. Aceasta nevoie de integrare intre canale i-a determinat pe retaileri sa se asigure ca furnizorii lor logistici sunt experti in livrarea alimentelor din inventar in timp real fara sa sacrifice calitatea experientei de cumparare.

5.M-commerce-ul - noul buzzword. Odata cu utilizarea pe scara tot mai larga a design-ului de tip responsive  (the state of responsive design), e-commerce-ul si-a dat seama de nevoia de a integra mobile-ul in experienta de cumparare. Din perspectiva interfetei utilizatorului, business-urile online continua sa se adapteze si sa utilizeze la maxim diferitele ecrane ale dispozitivelor de-acolo de unde sunt accesate. Totusi, nu va fi un site de e-commerce pentru mobil si altul pentru desktop. Mai degraba va fi un site care se va adapta de la sine pentru a putea fi vazut intr-o maniera ideala de pe ecranele de orice marime, fie ca este vorba de o tableta, un televizor cu o diagonala de 46 de inchi, un monitor cu o diagonala de 24 de inchi, un dispozitiv mobil sau oricare alt dispozitiv de la care utilizatorul acceseaza site-urile. Experienta de utilizare va fi aceeasi intre toate aceste dispozitive - cu alte cuvinte responsive design.

6.Scalabilitatea. Scalabilitatea si cresterea merg mana in mana. In zilele noastre, retailerii se concentreaza mai mult sa creeze un sistem de e-commerce decat sa castige o cota de piata cat mai mare. Totusi, multi au ignorat sistemul informatic de administrare a site-ului si sistemele lor de logistica se chinuie sa se mentina pe linia de plutire. Pentru a ajusta dezvoltarea ulterioara si pentru a indeplini asteptarile vizitatorilor, majoritatea retailerilor online evalueaza proactiv capacitatea lor de a scala repede pentru un volum mai mare de comenzi.

7.Expunerea interactiva a produselor va inlocui imaginile. Cumparatorii devin mai exigenti odata cu numeroasele produse si servicii pe care le au la dispozitie. Mai mult de-atat, imaginile nu sunt intotdeauna un instrument convingator pentru clienti sa evalueze online produsele. Videoclipurile de prezentare a produselor devin tot mai populare in a satisface aceste nevoi. Integrarea retelelor sociale in site i-a ajutat pe comerciantii online sa-si distribuie clipurile pe Facebook, Twitter, YouTube si multe alte site-uri. Necesitatile de shopping social evolueaza continuu. Aceasta tendinta de cumparare influenteaza retailerii sa creasca integrarea shopping-ului social in site-urile proprii.

8.Servicii de livrare diferentiate. Pana in prezent, e-commerce-ul vedea shipping-ul ca un cost in a face pentru business. Importanta realizarii retelei logistice si a livrarii in aceeasi zi a fost realizata de toti retailerii online. Totusi, cele mai multe branduri nu au investit eficient in experienta post-vanzare. Aceasta abordare s-ar putea sa se schimbe in anii care vin. Acordand mai multa atentie serviciilor de onorare a comenzilor, brandurile se pot diferentia intre ele prin serviciile de transport rapid, programele de livrare personalizate si multe alte oportunitati.

9.Adaugarea unui element uman care vinde. In ciuda surletelor surlelor si trambitelor, cele mai multe site-uri de e-commerce nu sunt decat cataloage electronice. Multora le lipseste elementul uman - acele elemente care te conving sa te razgandesti. Asadar, daca nu sunt surprize si nici o prezenta umana, retailerul s-ar putea sa se zbata, ca sa-si pastreze o pozitie buna pe piata. Asadar, Aceasta atitudine se schimba pe scara larga multumita tehnologiilor web dinamice si inovative.

10.Loialitatea online. Se estimeaza ca avem un cost per client nou de 21 de ori mai ridicat decat acela de a-l mentine pe unul existent. Pentru a creste valoarea pe care o consuma clientul si pentru a consolida loialitatea sa, retailerii se concentreaza pe optiunile de impachetare si livrare, de la eliberarea de complicatii a experientei de cumparare pana la motivarea consumatorilor existenti.

Cu strategiile si investitiile corecte, retailerii online pot chiar transforma e-commerce-ul intr-un mecanism ce le majoreaza cota de piata si contribuie la cresterea vanzarilor.

 

Sursa: http://smallbiztrends.com/2013/07/future-ecommerce.html
Autor: William Johnson 

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)