Un studiu Mastercard, efectuat in peste 20 de tari din Spatiul Economic European (EEA), a descoperit ca 1 din 4 europeni cu acces la Internet a cumparat produse/servicii online cel putin o data pe saptamana, in 2016, transmite companie, intr-un comunicat de presa. Datele pentru acest studiu au fost compilate din rapoartele interne Global Consumer Tracker, care analizeaza platile din 22 de state din EEA in mod regulat. Complementar, „Masterindex 2017” a folosit si date open source, valabile pentru 2015 – 2016, din „Google Consumer Barometer Survey” si a analizat tendintele privind comertul online transfrontalier din 26 de tari EEA.

„Intelegerea noastra profunda asupra comportamentului digital al europenilor permite Mastercard sa lucreze alaturi de toti partenerii sai din regiune la crearea de produse, solutii si tehnologii care fac viata putin mai simpla. Intr-un mediu digital din ce in ce mai complex, Mastercard construieste solutii care sa ne permita trecerea de la «sa facem» la «facut», intr-o maniera care nu aduce niciun compromis la adresa eficientei si securitatii”, explica in comunicat Cosmin Vladimirescu (General Manager Mastercard Romania).

Studiul „Masterindex despre comertul electronic pan-european si noile tendinte de plata” releva o puternica asimilare a comertului electronic in Europa:

  • comertul online este asteptat sa aiba o crestere de 45% intre 2015 si 2018
  • 90% dintre europeni cumpara ceva online cel putin 1 data/an, 63% – cel putin 1 data/luna
  • britanicii au cel mai mare nivel de cumparaturi online saptamanale (41%), fiind urmati de irlandezi (32%) si germani (30%)
  • Polonia si Lituania au cel mai mare nivel de cumparaturi online zilnice (9%), urmate de Marea Britanie, Spania si Italia (8%)
  • finlandezii (17%), estonienii (16%) si danezii (16%) inregistreaza cea mai mica probabilitate de a cumpara ceva de pe Internet in fiecare saptamana
  • 50% dintre europenii care fac cumparaturi online cumpara imbracaminte si incaltaminte; urmatoarele categorii sunt biletele (34%), produsele electronice (33%) si cartile (31%)
  • 1 din 3 britanici care face e-commerce (33%) cumpara produse alimentare, de doua ori mai multi decat cei mai apropiati vecini ai lor de pe Batranul Continent: olandezii (16%), francezii (15%) si belgienii (13%)
  • 40% dintre greci, irlandezi si norvegieni isi rezerva online excursii la mare distanta (fata de 10% dintre croati)
  • in Finlanda (33%), Suedia (22%) si Norvegia (22%), mai mult de 1 cumparator online din 5 se implica in jocuri de noroc pe Internet
  • metodele preferate de plata online: in Cehia, Germania, Tarile de Jos si Polonia, platile prin sisteme de online banking sunt de doua ori mai populare decat cele efectuate prin carduri; dar in Marea Britanie, Franta, Spania, Irlanda si Italia, cardurile raman cea mai populara modalitate de plata la distanta
  • studiul a vizat si noile metode de plata (portofele digitale, aplicatii bancare, scanare de coduri QR), indicand un puternic potential de crestere, dar gradul de interes exprimat de consumatori nu se suprapune cu utilizarea propriu-zisa; cumparatorii online din Spania se declara, teoretic, cei mai entuziasti in legatura cu portofelele digitale, dar se afla cu mult in urma in ceea ce priveste utilizarea concreta; cei mai multi utilizatori de portofele digitale se afla in Norvegia (20%), Grecia (20%), Polonia (19%) si Belgia (18%)
  • principalul motiv pentru care oamenii nu fac comert online transfrontalier o constituie faptul ca oamenii au optiuni de shopping mai bune la ei in tara (40% dintre repondentii din Finlanda si Polonia care nu cumpara de peste hotare declara ca site-urile din tara lor le indeplinesc asteptarile)
  • cand oamenii decid sa cumpere de peste hotare, aceasta se intampla, cel mai probabil, ca rezultat al unei oferte atractive (40%)
  • cele mai populare produse achizitionate de peste granita sunt imbracamintea, accesoriile si incaltamintea (37%), urmate de carti, muzica, DVD-uri si jocuri video (21%)
  • Romania intra in aceeasi categorie cu Bulgaria, Cehia, Franta, Germania, Ungaria, Lituania, Tarile de Jos, Polonia si Slovacia – in toate aceste tari, mai bine de 2 din 5 cumparatori online (40%) declara ca nu au cumparat niciodata de pe un site din alta tara
  • in schimb, in Austria si Irlanda, aproape 90% dintre cumparatorii online au cumparat de peste hotare cel putin o data in viata; acelasi lucru este valabil si pentru 3 din 5 cumparatori online din Italia, Spania si Marea Britanie

    Masterindex - Infographic
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)